Mona Sahlin tvingas avgå

efter osant intygande och är nu föremål för polisutredning p g a oklarhet i skattefrågor och hennes roll som företagare och arbetsgivare.
Att den före detta partiledaren, vice statsministern och Nationell samordnare mot våldsbejakande extremism aldrig lär sig. Har också nya skatteskulder med kronofogden i hälarna.
Återigen måste man fråga sig, vad är det for folk som når de högsta politiska posterna. För min egen del är jag inte förvånad då jag efter hennes tidigare ”affärer”, inte haft minsta förtroende för Mona Sahlin
Frågan är väl hur många hon drar med sig i den krets som backat upp henne med hjälp av lydiga medier som höjt henne till skyarna. Inte minst i public service där hon haft en stående kommentarsplats i alla möjliga program.
Äntligen kan vi kanske få en kritisk granskning av hennes uppdrag som samordnare mot våldsbejakande extremism.
Den socialdemokratisk adeln torde skaka i sina grundvalar!

Rune Lanestrand

13 Responses to Mona Sahlin tvingas avgå

  1. Monas livvakt var anställd av samhället – polisen. Dessutom hade hen en extra dubbellön av Monas privata bolag. Hen hade alltså dubbla lojaliteter. Hur många rika människor skulle vilja ha både läkare och poliser som först har en grundlön och uppbackning från samhället och sedan en verkligt högre dubbel lön av den prominenta. Det skrämmer mig att folk och media inte ser korruptionen i detta förfarande.

    Gilla

    • Kurt Friestad skriver:

      Hva er ”hen” for noe merkelig?

      Gilla

      • folkhemskheter skriver:

        Det är ett könsneutralt pronomen i tredje person som feministfascisterna har snott från finska ”hän” då de paradoxalt nog förnekar genus i språket. De förbisåg att vi redan har de könsneutrala ”den” och ”det”, om man nu har en så apart syn på tingens naturliga ordning att man anser att verkligheten måste besväras med pervers semantik.

        Gilla

      • Anonym skriver:

        Da forstår jeg Folkhemskheter. Det har noe med det gale Sverige å gjøre.

        Gilla

  2. Anonym skriver:

    Käre Rune!
    Även jag blev överraskad – trots att jag tycker, att jag har varit med om det mesta, när det gäller den ”svenska modellen” av idioti – när jag läste om Mona Sahlins senaste klavertramp.
    Jag har dragit slutsatsen, att vi kvinnor tydligen är för dumma för att vara i andra sammanhang än sådana, som kvinnor har varit i i tusentals år under evolutionen!
    Vi tror på orden, som kommer ur männens och de andra makthavarnas mun, vilket är livsfarligt.
    En sak, som Mona Sahlin tydligen inte har fattat, är att vi kvinnor inte i något sammanhang kan vara med främmande män i offentligheten. Vi kan inte heller måla upp oss och komma hem halvt berusade med en man, som vi inte är gifta med – utan att det blir slutet på vårt politiska liv! Även på vårt ”privata”, om vi är så dumma att vi tror att vi har något sådant liv!
    När jag hör Åsa Regner säga i radio i morse, att vi måste göra något för flickorna i förorten, så att de inte råkar ut för samma sak som Mona Sahlin, då vill jag bara direkt ringa upp henne och påpeka att hon likaväl genom SSU:s försorg skulle ändra Niagarafallets lopp!
    Varma hälsningar
    Eva Sternberg

    Gilla

  3. Rune Lanestrand skriver:

    Många har kanske glömt att Mona Sahlin utsågs till Nationell samordnare mot våldsbejakande extremism, av den borgerliga alliansregeringen.
    Sahlin passade som hand i handske på Fredrik Reinfeldts oansvariga invandrings- och flyktingpolitik. Lika barn leka bäst heter det.
    Den omdömeslöse Reinfeldt la grunden för dagens kaotiska situation i förorterna som håller på att gå myndigheterna helt ur händerna.

    Gilla

  4. Camilla skriver:

    Jag hoppas att man slipper se Mona Sahlin överhuvudtaget, i media framöver. Hon har inget i politik eller samhällsdebatt att göra; då hon är en falsk människa, som dessutom är obegåvad.

    Mona Sahlin var en av dem som tyckte att Mehmet Kaplan (Mp) skulle avgå, då hans åsikter var hemska. Mona Sahlin är snabb med att peka finger, men själv är hon inte ett dugg moralisk. Det skulle inte förvåna mig, om hon fått pengar av den amerikanska regeringen, under bordet. Kanske att någon reporter kan gräva i det här, och hitta något? Det vore mycket önskvärt.

    Gilla

  5. Rune Lanestrand skriver:

    Det värsta är egentligen att de flesta medier spelar med i det politiska hyckleriet. Tänk så uppburen Mona Sahlin varit av media trots alla hennes skandaler och lögner.

    Gilla

  6. Jag vill veta vem som fick den hemliga dubbla lönen av Mona Sahlin. Jag vill veta den hemliga personens bakgrund. Har personen någon hemlig hållhake på Mona?

    Gilla

  7. Rune Lanestrand skriver:

    Tänker Sahlin aldrig på vilken dålig förebild hon är för ungdomar. Jag påminner mig nu Göran Perssons uttalande. – att tänka är inte Monas starka sida. jag tyckte det lät hårt då,men…

    Gilla

    • folkhemskheter skriver:

      Mona Sahlin ger blanka fan i ungdomarna, eller någon annan som inte heter Mona Sahlin. Hon sig själv närmast och hennes medlemskap i den svenska nomenklaturan säkerställer hennes plats vid köttgrytorna, trots decennier av makalös inkompetens och korruption som därtill har pågått inför öppen ridå. Den Gamle på Torp har haft rätt hela tiden; han var en iskall hårding som statsminister , men ingen cynisk landsförrädare eller naiv pajas som sina efterträdare.

      Gilla

  8. Anders Dahlqvist skriver:

    Mona tvingades avgå för att hon är kvinna, svart och muslim. Det hade aldrig hänt en vit, etniskt svensk man. Erdogan kondolerar.

    Gilla

  9. Kurt Friestad skriver:

    Dette viser at Sverige styres av mafia.

    Gilla

Lämna en kommentar