Är Landsbygdspartiet ett kommersiellt företag

eller vad ska man tro. Blev närmast full i skratt när jag fick nedanstående faktura som dessutom kom i 8 ex på mailen. Även om detta främst är ett illavarslande tecken på ett dåligt och halvhjärtat administrerat parti får det mig att definitivt inte betala någon medlemsavgift.
Men huvudorsaken är att Landsbygdspartiet i sitt program öppnar upp för en ny generation kärnkraftsreaktorer. När jag kritiserade detta blev jag aggressivt bemött av en hård kärna i partiet som är starka förespråkare för kärnkraft.
Då jag under många år lagt ner oerhört mycket tid och arbete på att upplysa om den dödsbringande kärnkraftens risker så kan jag inte vara medlem i detta parti.
Det skulle innebära ett totalt svek mot allt det arbete jag lagt ned på att varna för kärnkraftens oerhörda farlighet. Också ett svek mot alla kamrater som oförtrutet arbetar för hållbara alternativ till den dödsbringade kärnkraften.
Jag vill också uttrycka min beundran  för de i partiet som  verkligen brinner för landsbygden. Personer som Pia-Maria Johansson, Nora, Magnus Malmsten, Bergshamra och Lennart Eriksson i Svenljunga.

Påminnelse 1
Fakturanr 10289 Påminnelsedatum
2016-01-31
Fakturaadress
Rune Lanestrand
Forsbol 100
462 93 Vänersborg
Kundnr 1934 Vår referens Thomas Andersson
Er referens Betalningsvillkor 20 dagar
Ert ordernr Förfallodatum 2016-01-21
Leveransvillkor Dröjsmålsränta 0
Leveranssätt Leveransdatum
Ert VAT-nummer Fakturaperiod 2016-01-01 – 2016-12-31
Artnr Benämning Lev ant Enhet A-pris Summa
1 Medlemsavgift 1 150,00 150,00

Rune Lanestrand

11 Responses to Är Landsbygdspartiet ett kommersiellt företag

  1. valther skriver:

    Det är illa om en person som Arne Gunnarsson Gräsholma 1519, är en i ledningen för Landsbygdspartiet. Beundrare av Eskil Erlandsson har nog inte varit något annat än ” Rövslickare i Centerpartiet.

    Gilla

  2. pia-maria johansson skriver:

    Ja och jag är också gammal centerpartist som lämnat, mycket på grund av den liberalisering som skett i C. Jag väntar bara på diskussionen om att släppa på 0 tolerans rörande narkotika och övergå till harm-reduktion. Men säg mig Rune, jag förstår teoretiskt ditt resonemang kring att säga ja till direktavveckling och skulle med glädje hävda det, om det fungerade, men handen på hjärtat, tror du verkligen att det skulle snabba på de alternativa lösningarna så vi slipper de negativa konsekvenser det skulle medföra?

    Gilla

    • Rune Lanestrand skriver:

      Den mäktiga kärnkraftslobbyn har hjärntvättat oss med sin propaganda som går ut på att vi kan inte avveckla förrän alternativen är utbyggda.
      Det är en förförisk taktik eftersom de vet att det är just kärnkraften som inte bär sina egna miljökostnader som bromsar alternativen.
      Alternativet är inte att vänta på alternativen och fortsätta driva kärnkraften. Alternativet kan också vara att vi måste snabbavveckla och ta de överkomliga problem som följer med detta. Jämfört med ett totalstopp efter en härdsmälta. Då allt stoppas och det råder död och kaos i landet.
      Med de många slitna kärnkraftverk som går på övertid inte minst i Sverige är det inte fråga om utan när en härdsmälta inträffar.
      Som ett nytt parti ska man också vara lite djärv. Det uppskattar väljarna.
      Nu har tyvärr Lpo, Landsbygdspartiet oberoende rent slentrianmässigt anammat alla de andra kärnkraftspartiernas unkna och farliga kärnkraftspolitik. Tråkigt för jag hade hoppats så mycket på Landsbygdspartiet.

      Gilla

  3. Rune Lanestrand skriver:

    Vem är Arne Gunnarsson? Jo är en f d inbiten centerpartist som var en stor beundrare av centerns misslyckade jordbruksminister Eskil Erlandsson. Jag var också en gång en inbiten centerpartist men lämnade partiet när Fälldin svek och startade nya reaktorer.
    Erlandsson ansåg jag vara den sämste jordbruksminister som Sveriges haft.Han gick helt i ledband på LRF och förespråkade bl a
    GMO-grödor.

    Gilla

  4. Rune Lanestrand skriver:

    Så länge man vill ha kvar kärnkraften tills alternativen finns så blir det ingen avveckling. Det är samma argument som kärnkraftspartierna använt allt sedan folkomröstningen som bestämde att kärnkraften skulle avvecklas. Jag vill avveckla innan det händer ett reaktorhaveri också i Sverige. Och jag vill inte som LPo skriver i sitt program: ” Om det i framtiden kommer en hållbar lösning på dessa frågor, så kan den (kärnkraften) vara ett alternativ.” Jag är uppriktigt ledsen över att LPo inte sa ett klart ja till avveckling då den dödsbringande radioaktiva kärnkraften står helt i strid med bondens nedärvda värnande om jord och och miljö.

    Gilla

  5. gras1519 skriver:

    Jag vill också påpeka att allt som görs inom partiet utförs helt idéellt på de ansvarigas fritid. Så det går inte att jämföra med andra politiska organisationer, som har en stab av anställda och dessutom ekonomiska resurser att köpa in extern kompetens när något krånglar.

    Gilla

  6. gras1519 skriver:

    Problemet är att partiet nu blivit så stort att det inte längre går att manuellt skicka ut inbetalningskort för medlemsavgifter. Vi har därför måst införskaffa ett system som automatiskt kan hantera fakturor av olika slag – och tydligen inbegrips medlemsavgifter i detta system, vilket är olyckligt. Ett ytterligare problem är att vår tidigare dataansvarig – som var väl insatt i systemet – avlidit, vilket också medfört problem när något krånglar. Så jag ber också om ursäkt för att problemen uppstått. Och någon ”hård kärna” finns inte i partiet. Det finns mycket skrivet om energi i partiprogrammet, så den som är intresserad kan ju läsa själv. När det gäller kärnkraften så står det så här: LPo förespråkar förnybara energikällor till 100%, men accepterar kärnkraft tills bättre alternativ kommer fram. Vi anser inte att det är ett vettigt alternativ att ersätta kärnkraften med kol och olja. Att omgående besluta om stängning av befintliga kärnkraftverk är inte realistiskt, men utvecklingen av alternativa, förnybara, energikällor måste drivas på. Därför vill vi ha kvar kärnkraften tills förnybara energikällor kan ta över. Dock ser vi inte på sikt att kärnkraften är en hållbar lösning med tanke på risker och framtida generationers besvär av atomsopor. Om det i framtiden kommer en hållbar lösning på dessa frågor, så kan den vara ett alternativ. Vem är det som aggressivt argumenterat mot dig Rune???

    Gilla

    • Rune Lanestrand skriver:

      Först vill jag veta vem som fegt gömmer sig bakom gras 1519? Jag är så innerligt trött på de som inte vågar stå för sina åsikter utan tramsar med olika slags pseudonymer!

      Gilla

  7. pia-maria johansson skriver:

    ajj aj aj
    Ber tusen gånger om ursäkt Rune. Vi har införskaffat ett som du märker dåligt system (som vi hade hoppats skulle vara bra)
    Vi har nu stoppat alla fakturor och gått ut i medlemsbrevet med information. Sen vill jag återigen säga att vi inte är kärnkraftsförespråkare, Rune. Vi behöver dig.

    Gilla

  8. Henry Törnqvist skriver:

    Jag skulle också tveka att tillhöra ett politiskt parti som påminner sina medlemmar om medlemsavgiften med fakturanummer, fakturaadress, kundnummer, betalningsvillkor, ordernummer, förfallodatum, leveransvillkor, dröjsmålsränta, leveransdatum och fakturaperiod.
    Alltför kommersiell ton för att skapa en idégemenskap!

    Gilla

Lämna en kommentar