DN – en stinkande medial soptipp

Konstaterar att Dagens Nyheter fortsätter sin desinformation om Edward Snowden. Med olika artiklar har man både låtsats stödja Snowden och samtidigt på ett infamt sätt försökt undergräva hans anseende precis som man gjort med Bradley Manning och Julian Assange.
I dag påstår Wolodarski i sin ledare att följande är ett tidigare uttalande av Snowden: ”Sådana människor borde skjutas i pungkulorna”.
Så tycks Edward Snowden ha formulerat sig angående folk som läcker hemligheter, när han i januari 2009 var inloggad på en chatt på nätet skriver DN vidare.
Varför agerar då Bonnier koncernens flaggskepp så förvirrat. Förmodligen i rädsla för att Snowdens uppgifter som lydmedia håller inne med kan skada makteliten och inte minst då USA och dess främsta allierade Israel. Därför vill man undergräva förtroende för budbäraren. I detta fall Snowden.
Bonnierkoncernen har jag ända sedan de köpte det gamla seriösa arbetarmagasinet Folket i Bild och gjorde om den till en porrtidning betraktat Bonnierpressen som en stinkande medial soptipp.
Lite längre ner i DN-artikeln framgår det att citatet inte är hämtat från Sowdens egen chatt utan från en anonym som ”han brukar använda”. Tala om granskande journalistik. Hela anslaget, tonen är nedlåtande och föraktfull mot Edward Snowden. Ett riktigt journalistiskt bottennapp.
Rune Lanestrand

4 Responses to DN – en stinkande medial soptipp

  1. bertilwedin skriver:

    Det svenska alfabetets tre sista bokstaever aer omskrivna till aa, ae och oe. Accenttecken saknas. Fraan Bertil Wedin, Kyrenia, Cypern
    Baeste Rune, Jag saag Din blogg paa naetet och ber att faa framfoera mina haelsningar. Vi traeffades naagra gaanger i politiska sammanhang foer cirka 50 aar sedan, bland annat under en foersvarsdebatt oever den svenska statsradion daa Du beskfrev mig som ”blaa-are aen Kungen”. Naer jag foerst traeffade Dig, om jag minns raett, var Ditt efternamn Johansson och Du hade som centerpartist ett naera samarbete med kommunisten Kjell E. Johansson. Ni var baada i ledningen foer Kommitten mot Nynazism och Rasfoerdomar.
    Jag var glad att laesa att Du hade samroere med Vaenersborg. Jag bodde i denna smaastadsidyll under naagra maanader vid boerjan av 1964 daa jag tjaenstgjorde som unghoegerns ombudsman foer Norra Aelvsborg.
    Snart drog jag ut i militaer FN-thaenst – igen, Jag emigrerade till USA och senare flyttade till England daer jag gifte mig och bildade familj Familjeni flyttade vidare till Cyperns nordkust. Barnen har aatervaent till England och bildat egna familjer.
    Jag hoppas att allt aer vael med Dig och de Dina.
    Bertil

    Gilla

    • Rune Lanestrand skriver:

      Jodå, jag kommer ihåg dig. Jag minns att vi debatterade med varandra i radio och att vi också stötte på varandra på en pub en kväll på i Stockholm.
      Du var ganska aggressiv, rent av hotfull mot mig. Du stod långt till till höger om högern och gillade inte mitt engagemang mot Vietnamkriget och i Sydafrikakommittén.
      Jag förskräcktes över när du berättade om din råa stil som FN-soldat i Kongo. -Infödingarna är inte roliga att ha att göra med sa du. Vi var satta att övervaka matutdelningen till de svältande. När de tryckte på så var det bara att sticka bajonetten i någon av de främsta så lugnade de ner sig. Minns du det?
      Har jag fel eller var det inte så att du nämndes i samband med mordet på Olof Palme.
      Intressant att du hörde av dig för du gjorde ett outplånligt och skrämmande intryck på mig. Och jag har under åren ofta tänkt på vårt möte på puben. Du berättade också att du skulle ut i FN-tjänst igen. Och det gjorde mig förskräckt. Jag tyckte inte att du passade som FN-soldat. Har du samma inställning till ”infödingarna” i dag.
      Hoppas allt är väl med dig och din familj.

      Gilla

  2. Anne Ringborg skriver:

    lögnaktigt förtal . . otäckt, slibbigt och halt!

    Gilla

  3. Arvid skriver:

    Det är mycket som ruttnar och stinker i Sverige nu. Du har mitt förtroende Rune.

    Gilla

Lämna en kommentar